Новини

Переселенців застерігають бути обачними, щоб не стати жертвами торговців «живим товаром»

На Закарпаття продовжують прибувати громадяни з інших регіонів нашої держави, де тривають бойові дії. Одними з основних проблемних питань, які одразу намагаються вирішити переселенці, є пошук житла та роботи. В обох випадках слід бути особливо обачними, оскільки  спритників, готових «нагріти руки» на чужій біді, на жаль, нині вистачає.

Щоб поінформувати тимчасово переміщених осіб про заходи захисту від шахраїв, надати відповідні рекомендації з цього приводу, фахівці Управління Держпраці відвідують місця тимчасової дислокації таких громадян у Закарпатській області (центри надання адміністративних послуг, місця тимчасово перебування громадян в регіоні, автобусні та залізничні вокзали, волонтерські центри тощо).

Під час безпосередніх зустрічей  держінспектори не лише роз’яснюють вимоги законодавства задля захисту трудових прав переселенців,  а також розповідають про ризики, які виникають при пошуку роботи, та закликають громадян не погоджуватись на роботу якщо:

– на них тиснуть і вимагають дати згоду негайно (бажаючих багато, чекати не будемо);

– пропонують працювати нелегально (не треба платити податки, тому зарплатня більша);

– не повідомляють назву або ім’я роботодавця та його реквізити (яке це має значення);

– вимагають віддати паспорт або інші документи (це треба для одержання дозволу, оформлення договору і т.д.);

– вимагають плату за працевлаштування (я маю компенсувати свої видатки на ваше працевлаштування і маю бути впевнений/впевнена, що ви не передумаєте);

– не надають інформації, яку роботу треба виконувати (яка різниця, ваша кваліфікація не має значення, розберетеся тощо);

– пропонують явно завищену заробітну плату (це ексклюзивна пропозиція, тільки для вас, бо я відчуваю до вас симпатію і т.д.) тощо.

 

Водночас посадовці Управління Держпраці розповсюджуються буклети з корисною інформацією та контактами серед переселенців та розміщують тематичні плакати .

 

Управління Держпраці нагадує, що розяснення можна отримати також за допомогою таких засобів  комунікації:

телефон: 0954690895  (Viber, WhatsApp, Telegram)

електронна пошта: dsp@uz.dsp.gov.ua

uzdsp@ukr.net          zvern@uz.dsp.gov.ua

 

форма для отримання роз’яснень:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJ7pr6vww2eUNcKntXxymNndv1S0OxUrsKneBFPbVoSuR9BQ/viewform

Більше інформації за посиланням https://pratsia.in.ua/index.php