Гігієна праці та експертиза умов праці
Про оцінку умов праці водіїв вантажних автомашин
- Деталі
- Категорія: Гігієна праці та експертиза умов праці
- Опубліковано: Середа, 03 квітня 2019, 10:18
Отримані дані щодо оксиду вуглецю, діоксиду азоту, парів бензину, суміші вуглеводнів, а також вмісту пилу в зоні дихання водіїв, які працюють на ГАЗ-52, свідчать про те, що рівні хімічних сполук не перевищують нормативних. Виявлено збільшений вміст оксиду вуглецю на машинах, що використовують газове пальне.
У той же час у робочій зоні водіїв машин марки КРАЗ, «Татра» та деяких інших машин, які працюють на дизельному паливі, рівень оксиду вуглецю, діоксиду сірки, акролеїну, а також пилу – значно вищі від нормативних гранично допустимих концентрацій.
Вимірювання та гігієнічна оцінка рівнів шуму, загальної вібрації в кабіні водія автомобіля марки КАМАЗ, ЗІЛ-130 та ГАЗ-53 встановили, що еквівалентні рівні шуму в кабіні водія, як правило, перевищують допустимий рівень.
Що стосується вібрації на сидінні водія, то встановлене перевищення нормативно корегованого рівня по вертикальній площі на автомобілях КАМАЗ, ГАЗ – 52,53, ЗІЛ-130, КРАЗ.
Таким чином, на водіїв вантажних автомашин окремих марок, залежно від виду пального та величини пробігу, можливі періодичні, а за деякими параметрами і систематичними (шум, вібрація) впливами фізико-хімічних факторів середовища, що можуть негативно діяти на їх здоров’я, працездатність, надійність безаварійної роботи.
Отож при організації лабораторних досліджень умов праці з визначенням шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу на конкретних робочих місцях працівників, відповідно до гігієнічної класифікації праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості і напруженості трудового процесу з метою визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду, варто враховувати згадані вище моменти.
Матеріали підготував
Володимир Орел,
начальник відділу з питань гігієни праці