Новини

Перевірка допомогла виявити деякі недопрацювання на ПрАТ «Будавтодор»


Ставлення до безпеки праці на ПрАТ «Будавтодор» потрібно змінювати. Такого висновку дійшли галузеві інспектори Управління Держпраці у Закарпатській області, які днями проводили всебічну перевірку на цьому підприємстві і виявили чимало порушень.

Головний державний інспектор відділу нагляду в будівництві, енергетиці, машинобудуванні, котлонагляді та на виробництвах і об’єктах підвищеної небезпеки Андрій Ковальчук з’ясовував, який  стан справ щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, а також ведення робіт, пов'язаних з використанням і переробкою мінеральної сировини, на кар’єрі з видобутку піску, що належить ПрАТ «Будавтодор» (с. Геївці Ужгородскього району). Тут, за його словами, не встановлені попереджувальні знаки вздовж контурів небезпечної зони робочих канатів, відсутні запобіжні знаки у місцях, де є небезпека падіння в них працівників, та паспорти, що визначають допустимі розміри робочих  майданчиків, берм,  кутів  укосів,  висоту  уступів,  відстань від гірничого та транспортного  устаткування  до   бровок   уступу   або   відвалу, транспортних комунікацій на екскаваторі і бульдозері. Водночас на верхній палубі понтона  люки не облаштовані водозахисними бортами з кришками, що герметично закриваються; палуби, трапи, містки, переходи, зроблені не з рифленого заліза; вздовж плаваючих пульпопроводів не встановлено містки, огороджені перилами (не менше ніж 1м). Мають також  місце певні недоліки і в оформленні документації.

Його колега, головний державний інспектор Ігор Кос, здійснивши перевірку за своїм напрямом – у котельні асфальтно-бетонного заводу (с.Кам’яниця Ужгородського району), виявив, що обладнання хімводопідготовки і автоматика безпеки не працюють.

На низку порушень ОП вказав в.о. інженеру з охорони праці Миколі Марамону головний держінспектор сектору нагляду АПК та СКС Управління у Іван Ковач  під час проведення перевірки автогаража. Для прикладу, водії не проходять передрейсовий медичний огляд; виїзд транспортних засобів здійснюється без  перевірки їх технічного стану; значна частина автотранспорту не укомплектована аптечками, на деяких відсутні вогнегасники. Особливе занепокоєння викликає той факт, що окремі транспортні засоби використовуються не за призначенням. Так,  на пасажирському мікроавтобусі УАЗ перевозилася бочка з дизпаливом. Допущено також складання автопричепів один на один з використанням підручних засобів (цеглин) замість спеціальних пристроїв «козликів». Мають місце і технічні недоліки ТЗ: на деяких машинах відсутні склопідйомники, розколоті дзеркала заднього огляду, пошкоджені обшивки салонів, підтікає мастило агрегатів гідросистем. Водночас не всі працівники, які задіяні до робіт підвищеної небезпеки, пройшли відповідне навчання з питань охорони праці.

Завідувач сектору з питань  експертизи умов  Управління лілія Січка з’ясовувала, чи є на підприємстві робочі місця, що підлягають атестації. Виявилося, що атестація проведена. Фахівець Управління Держпраці наголосила на обов’язковості надання працівникам встановлених пільг та компенсацій.

Який стан справ  на підприємстві щодо дотримання норм трудового законодавства, з’ясовували головні інспектори відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Закарпатській області. У ході перевірки виявлено вісім порушень трудового законодавства, зокрема в частині оплати праці і надання щорічних відпусток. Водночас персонал не ознайомлений з правилами внутрішнього розпорядку та не здійснюється контроль за виконанням колективного договору.

Загалом за підсумками перевірки керівництву ПрАТ видано приписи для усунення виявлених порушень, складено адміністративні протоколи.