Гігієна праці та експертиза умов праці

Про оцінку умов праці водіїв вантажних автомашин

Отримані дані щодо оксиду вуглецю, діоксиду азоту, парів бензину, суміші вуглеводнів, а також вмісту пилу в зоні дихання водіїв, які працюють на ГАЗ-52, свідчать про те, що рівні хімічних сполук не перевищують нормативних. Виявлено збільшений вміст оксиду вуглецю на машинах, що використовують газове пальне.

У той же час у робочій зоні водіїв машин марки КРАЗ, «Татра» та деяких інших машин, які працюють на дизельному паливі, рівень оксиду вуглецю, діоксиду сірки, акролеїну, а також пилу – значно вищі від нормативних гранично допустимих концентрацій.

Вимірювання та гігієнічна оцінка рівнів шуму, загальної вібрації в кабіні водія автомобіля марки КАМАЗ, ЗІЛ-130 та ГАЗ-53 встановили, що еквівалентні рівні шуму в кабіні водія, як правило, перевищують допустимий рівень.

Що стосується вібрації на сидінні водія, то встановлене перевищення нормативно корегованого рівня по вертикальній площі на автомобілях КАМАЗ, ГАЗ – 52,53, ЗІЛ-130, КРАЗ.

Таким чином, на водіїв вантажних автомашин окремих марок, залежно від виду пального та величини пробігу, можливі періодичні, а за деякими параметрами і систематичними (шум, вібрація) впливами фізико-хімічних факторів середовища, що можуть негативно діяти на їх здоров’я, працездатність, надійність безаварійної роботи.

Отож при організації лабораторних досліджень умов праці з визначенням шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу на конкретних робочих місцях працівників, відповідно  до гігієнічної класифікації праці за показниками шкідливості та  небезпечності  факторів  виробничого середовища,  важкості  і  напруженості  трудового  процесу з метою визначення  категорій  працівників,  які  підлягають  попередньому (періодичним)  медичному  огляду, варто враховувати згадані вище моменти.

 

Матеріали підготував

Володимир Орел,

начальник відділу з питань гігієни праці