Контактна інформація та регламент роботи

Сьогодні, коли гортаєш сторінки матеріалів розслідування нещасного випадку, що трапився чотири місяці тому неподалік села Баранинці, на виїзді з Ужгорода, мимоволі ловиш себе на думці: цієї трагедії могло б не бути, якби…

Оте «якби» включає комплекс правил, інструкцій, вимог різних нормативних документів, яких потрібно дотримуватися, коли йдеться про роботу  з машинами, механізмами та устаткуванням підвищеної небезпеки. А також урахування практичного досвіду. Адже аналогічна драма вже мала місце у нашій області.

У 2005 році на ділянці автодороги Мукачево-Берегово КПП «Лужанка» стався нещасний випадок, котрий, здавалося,  довго слугуватиме страшним прикладом і застереженням на майбутнє. Тоді, нагадаємо, працівники філії «Мукачівська ДЕД» дочірного підприємства «Закарпатський облавтодор» здійснювали ямковий ремонт дороги. Двом бригадам було доручено фрезувати, киркувати та підготовлювати ями до укладання асфальтобетону.  Під час фрезування тракторист-машиніст змушений був збільшити тиск на фрезу. Як наслідок, фреза потягнула за собою трактор у зворотному  напрямку, де стояли дорожній робітник та майстер бригади. Чоловіки оглядали якість профрезованих ям, тож не запримітили, як страшна  техніка підступно дісталася до них та  замела обох, мов у м’ясорубку. Один з чоловіків загинув на місці, другого з численними важкими травмами доставили у лікарню.

Пізніше, у числі інших причин, що породили цю страшну трагедію, фахівці назвали  конструктивні недоліки агрегату для обробки ям. На жаль, усі зауваження членів спеціальної комісії, яка розслідувала нещасний випадок із смертельним наслідком, не були серйозно взяті до уваги. І цього літа ситуація, майже один в один, повторилася.  На ділянці автодороги  державного значення Київ-Чоп, що поблизу села Баранинці (на виїзді з Ужгорода), працівники  іншої  філії ДП «Закарпатський облавтодор» «Ужгородський ДЕД»  також проводили ямковий ремонт за допомогою навісної дорожньої фрези, агрегатованої з трактором. І знову трактор за рахунок обертів фрези потягнуло у зворотному напрямку, прямісінько на 41-річного майстра ремонтної бригади, жителя села Гайдош, який стояв позаду. Чоловіка, як і в попередньому випадку, затягнуло під фрезу. Від отриманих травм він помер.

В Управлінні Держпраці у Закарпатській області  була створена комісія з розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком, яку очолив заступник начальника Управління Володимир Горєв. Серед інших причин, що породили трагедію, а це порушення вимог посадових інструкцій, відповідних положень чинного законодавства про охорону праці, фахівці назвали, як і 12 років тому, технічну причину - конструктивні недоліки, недосконалість та недостатня надійність засобів виробництва.

«Якби на агрегатованій з трактором навісній дорожній фрезі моделі 9901-2 виробництва ВАТ «Київський механічний завод «Магістраль» було б передбачене блокування руху трактора назад за рахунок обертів фрези шляхом автоматичного валу відбору потужності без участі людини, - зауважує заступник начальника Управління Держпраці у Закарпатській області Володимир Горєв, - то нещасного випадку, можливо, вдалося б уникнути».